Ison Omenan Palvelutori on ainutlaatuinen palvelukeskittymä

Espoon kaupunki on avannut Ison Omenan kauppakeskuksen yhteyteen kuntalaispalveluiden ainutlaatuisen keskittymän, Ison Omenan palvelutorin. Palvelutorilla yhteisen tilan jakavat kirjasto, terveysasema, neuvola, mielenterveys- ja päihdepalvelut, kaupungin yhteispalvelupiste, Kelan palvelupiste, nuorten tieto- ja neuvontapiste yESBOx sekä kulttuurin ja taiteen kohtaamispaikka Kohtaamo. Lisäksi palvelutorilla ovat HUS:n laboratorio- ja kuvantamispalvelut.

Palvelutorin ytimessä on asiakas, jolle pyritään tarjoamaan mahdollisimman joustavasti, kattavasti ja mutkattomasti julkisia palveluja yhdessä paikassa myös poikkeuksellisen laajoilla aukioloajoilla. Palvelukonseptia täydentää palvelujen käyttämistä ja tuottamista tukeva uusi teknologia.

X-akseli on ollut rakentamassa palvelutorille sujuvaa, teknologian hyödyntämää asiointia toimittamalla vuoronumero-, itseilmoittautumis- sekä infonäyttöpalvelut. Kokonaisuus on osa Akseli-järjestelmää, jolla Espoo haluaa osaltaan parantaa kaupunkilaisten asiakastyytyväisyyttä palvelutoiminnassa sekä tehostaa niin asiakkaan kuin kaupungin toimintaa. Kokonaisuus sujuvoittaa palveluketjua, automatisoi palveluprosersseja sekä tuottaa palveluiden edelleenkehittämiseksi tarvittavia tietoja.

Palvelutorilla asiakkaita ohjaavat ja opastavat itsepalvelupäätteet, jotka vastaanottavat esim. asiakkaan ilmoittautumisen varatulle neuvola-ajalle, toimivat vuoronumeroautomaatteina jonotettaville käyntikohteille kuten Kelan, kirjaston ja yhteispalvelupisteen palveluille sekä opastavat asiakkaita oikeaan kohteeseen.

Käytävillä ja seinillä asiakkaita informoivat infonäytöt sekä huoneiden suulla olevat ovinäytöt. Infonäytöiltä asiakkaat näkevät vuoronumerokutsujen lisäksi uutuutena myös odotettavissa olevan odotusajan jonotettaviin päivystys- ja neuvontapalveluihin. Lisäksi palvelutorin lukuisat toimijat ja tapahtumat on tuotu esille infonäytöille, joiden sisältöä X-akseli on ollut tuottamassa yhdessä palvelutorin toimijoiden kanssa. Pienille ovinäytöille on tuotu huoneinformaatiota niin henkilökunnan kuin asiakkaankin tarpeisiin.

ED Design toimii X-Akselin kumppanina palvelun ja sitä toteuttavien laitteiden muotoilussa ja suunnittelussa. Palveluprosessien jatkuva kehittäminen yhteistyössä eri toimijoiden ja asiakkaiden kanssa mahdollistaa jatkossakin ainutlaatuisen palvelukonseptin ylläpitämisen.

 

Oletko kiinnostunut osaamisemme hyödyntämisestä? Heräsikö kysymyksiä? Vastaamme mielellämme kaikkiin tiedusteluihin – yli 40 vuoden ja 3000 projektin kokemuksella. OTA YHTEYTTÄ!

 

Lue lisää samasta aiheesta

Elvytysrahoitus on kehitysrahoitusta

Uuden ED Designin ytimessä on vuoden 2020 aikana itse kehittämämme Design Puzzle -työkalupakki. Se on systematisoitu joukko käyttäjäkeskeisiä työkaluja ja -menetelmiä, joiden avulla analysoimme asiakkaidemme asiakkaiden ydintarpeet, tunnistamme niiden avaamat täysin uudenlaiset liiketoimintamahdollisuudet ja kehitämme niiden perusteella asiakkaillemme uusia tuotteita ja palveluja. Kun asiakkaamme menestyvät, menestymme mekin. Design Puzzle on testattu ja toimivaksi todettu jo useissa kotimaisissa ja kansainvälisissä projekteissa.

Jatka lukemista »

The Radical Piece in the R&D Puzzle

There is a built-in flaw in the traditional R&D process. It fails in generating radical innovations. This can be overcome by systematically examining the goals, needs and aspirations of the products’ and services’ users, identifying innovation opportunities based on them, and developing novel and disruptive solutions.

Jatka lukemista »