Ison Omenan Palvelutori on ainutlaatuinen palvelukeskittymä

Espoon kaupunki on avannut Ison Omenan kauppakeskuksen yhteyteen kuntalaispalveluiden ainutlaatuisen keskittymän, Ison Omenan palvelutorin. Palvelutorilla yhteisen tilan jakavat kirjasto, terveysasema, neuvola, mielenterveys- ja päihdepalvelut, kaupungin yhteispalvelupiste, Kelan palvelupiste, nuorten tieto- ja neuvontapiste yESBOx sekä kulttuurin ja taiteen kohtaamispaikka Kohtaamo. Lisäksi palvelutorilla ovat HUS:n laboratorio- ja kuvantamispalvelut.

Palvelutorin ytimessä on asiakas, jolle pyritään tarjoamaan mahdollisimman joustavasti, kattavasti ja mutkattomasti julkisia palveluja yhdessä paikassa myös poikkeuksellisen laajoilla aukioloajoilla. Palvelukonseptia täydentää palvelujen käyttämistä ja tuottamista tukeva uusi teknologia.

X-akseli on ollut rakentamassa palvelutorille sujuvaa, teknologian hyödyntämää asiointia toimittamalla vuoronumero-, itseilmoittautumis- sekä infonäyttöpalvelut. Kokonaisuus on osa Akseli-järjestelmää, jolla Espoo haluaa osaltaan parantaa kaupunkilaisten asiakastyytyväisyyttä palvelutoiminnassa sekä tehostaa niin asiakkaan kuin kaupungin toimintaa. Kokonaisuus sujuvoittaa palveluketjua, automatisoi palveluprosersseja sekä tuottaa palveluiden edelleenkehittämiseksi tarvittavia tietoja.

Palvelutorilla asiakkaita ohjaavat ja opastavat itsepalvelupäätteet, jotka vastaanottavat esim. asiakkaan ilmoittautumisen varatulle neuvola-ajalle, toimivat vuoronumeroautomaatteina jonotettaville käyntikohteille kuten Kelan, kirjaston ja yhteispalvelupisteen palveluille sekä opastavat asiakkaita oikeaan kohteeseen.

Käytävillä ja seinillä asiakkaita informoivat infonäytöt sekä huoneiden suulla olevat ovinäytöt. Infonäytöiltä asiakkaat näkevät vuoronumerokutsujen lisäksi uutuutena myös odotettavissa olevan odotusajan jonotettaviin päivystys- ja neuvontapalveluihin. Lisäksi palvelutorin lukuisat toimijat ja tapahtumat on tuotu esille infonäytöille, joiden sisältöä X-akseli on ollut tuottamassa yhdessä palvelutorin toimijoiden kanssa. Pienille ovinäytöille on tuotu huoneinformaatiota niin henkilökunnan kuin asiakkaankin tarpeisiin.

ED Design toimii X-Akselin kumppanina palvelun ja sitä toteuttavien laitteiden muotoilussa ja suunnittelussa. Palveluprosessien jatkuva kehittäminen yhteistyössä eri toimijoiden ja asiakkaiden kanssa mahdollistaa jatkossakin ainutlaatuisen palvelukonseptin ylläpitämisen.

 

Oletko kiinnostunut osaamisemme hyödyntämisestä? Heräsikö kysymyksiä? Vastaamme mielellämme kaikkiin tiedusteluihin – yli 40 vuoden ja 3000 projektin kokemuksella. OTA YHTEYTTÄ!

 

Lue lisää samasta aiheesta

Wanted: Digital Service Designer

ED Design is a future-driven design and innovation agency. We design smart vehicles, products, services and working environments for clients such as ABB, Fingrid, Hyster-Yale, Thermo Fisher Scientific, Valtra, and Viessmann.

Now we are looking for a DIGITAL SERVICE DESIGNER to work in diverse design and innovation projects.

Jatka lukemista »
Evermat 40 years

40 Years of Evermat: Designing A Product That Lasts

The world is changing, but products that last don’t necessarily have to. This has been the core of thinking at ED Design for half a century.

Among the forerunners of sustainable design are Evermat. The 40-year old iconic design of their famous vegetable dryer remain unchanged to this day.

Jatka lukemista »
Valtra N Red Dot 2022

Red Dot 2022 Valtran N-sarjalle

Valtran viidennen sukupolven N-sarjan traktorit ovat voittaneet Red Dot -muotoilupalkinnon. Uusin palkinto jatkaa Valtran eri kilpailuista viimeisen vuosikymmenen aikana voittamien muotoilupalkintojen pitkää sarjaa.

Jatka lukemista »