Design Puzzle 1

Yksinkertainen resepti menestykseen: 1. keksi hyvä idea, 2. tee siitä tuote ja 3. nauti menestyksestä. Joskus moinen voi onnistuakin, mutta useimmiten maailma ei toimi ihan noin. Vain harva idea menestyy markkinoilla. Epäonnistuminen käy kalliiksi.

Ei ihme, että ensimmäisen askeleen ottaminen arveluttaa.

Entä jo tietäisit jo etukäteen, että käsissäsi on toimiva idea? Moisen lupaaminen saattaa tuntua röyhkeältä, mutta ajatuksen taustalla on vahva logiikka:

  • Elleivät käyttäjät halua tuotettasi, ei se voi ikinä synnyttää kannattavaa liiketoimintaa
  • Ellei tuotteesi voi tuottaa kannattavaa liiketoimintaa, ei sen kehittämiseen kannata panostaa

Kaikki perustuu asiakasymmärrykseen. Syvällinen todellisten halujen, tarpeiden ja tavoitteiden ymmärtäminen mahdollistaa tuotteiden ja palveluiden kehittämisen vastaamaan suoraan asiakkaiden ydintarpeisiin. Kun asiakas haluaa tuotteen, tuottaa se myös liiketoimintaa.

DESIGN PUZZLE™ on työkalupakki käyttäjäkeskeiseen ideointiin ja tuotekehitykseen. Askel askeleelta etenevä selkeä prosessi tuottaa menestystuotteita ja -palveluja syvälliseen asiakasymmärrykseen perustuen.

Design Puzzle™ on ED Designin kehittämä, käytössä toimivaksi todettu menetelmä. Lue lisää: https://www.design-puzzle.fi

 

Lue lisää samasta aiheesta

Think Holistically

Ajattele kokonaisvaltaisesti

Tunnettu sanonta kehottaa näkemään metsän puilta. Sama pätee innovaatiokehitykseen: jos keskitymme vain yksityiskohtiin, ei kokonaisuus hahmotu. Kokonaisvaltainen ajattelu onkin avain tuotekehityksen vaikeasti hahmottuvan alkuvaiheen selättämiseen.

Jatka lukemista »

Muotoile tulevaisuutta varten

Tuotekehityksessä keskitytään liian usein nykyisten ratkaisujen puutteiden tunnistamiseen ja korjaamiseen. Hedelmällisempää on hyödyntää käyttäjäymmärrystä uusien tuotteiden ja palvelujen ideointiin, konseptointiin ja testaukseen sekä tulevaisuuteen suuntaavaan strategiatyöhön. Design Puzzle™ on kehitetty juuri näihin tarkoituksiin.

Jatka lukemista »