Yhteiskunta ja yritysmaailma ovat täynnä palveluja, joita ihmiset kuluttavat niin vapaa-aikanaan kuin töissäänkin. Ihmiset käyvät kaupassa, ravintolassa ja elokuvissa, huollattavat autojaan, matkustavat taksilla, lähettävät paketteja, käyttävät sähköä, nettiä ja vettä – listaa voi jatkaa loputtomiin. Kiireen lisääntyessä, maailman monimutkaistuessa ja elintason noustessa ihmisten vaatimukset ja kärsimättömyys kasvavat. Yrityksen tai yhteisön menestys on yhä useammin kiinni siitä, miten hyvin sen tarjoamat palvelut toimivat. Palvelumuotoilu ja sen menetelmät – käyttäjäkeskeisyys, luova kehitystyö ja nopea prototypointi – vastaavat tähän tarpeeseen.

Olemme julkaisseet uudistetun version suositusta Palvelumuotoiluoppaastamme. Opas kertoo, mitä palvelumuotoilu on, mitä sen hyödyntämisellä voidaan saavuttaa, ja miten palvelumuotoiluprojektin voi viedä menestyksekkäästi läpi. Opas käsittelee mm. seuraavia asioita:

  • Palvelumuotoilu – mitä se on?
  • Palvelumuotoilu tehostaa liiketoimintaa
  • Palvelutuokiot, kontaktipisteet ja palvelupolut
  • Hyödynnä ja kyseenalaista lähtötietosi
  • Mene sinne, missä asiakas jo on
  • Ammattilaispalvelujen erityispiirteitä
  • Teollinen internet avaa uusia mahdollisuuksia
  • Kiinnitä fokus persoonilla
  • Konkretisoi, prototypoi ja testaa
  • Palvelumuotoiluprojektin kulku
  • Projektiin valmistautuminen

Palvelumuotoiluopas on ilmainen. Voit ladata sen täältä.

Lue lisää samasta aiheesta

Molok Naantali

Älykkäitä jäteastioita Naantalin asuntomessuilla

Yhteistä menestyksekkäille innovaatioille on, että ne on rakennettu käyttäjiensä ydintarpeiden ympärille. Innovaatiota tuleekin lähteä kehittämään aina perimmäistä tarkoitustansa varten, ei jonkin jo kehitetyn toimintamallin tai olemassa olevan teknologian jatkeeksi. Asiakasta tarkasti kuuntelemalla ja havainnoimalla, ja tätä kautta aivan uudenlaisten oivallusten syntyessä, on sinunkin yritykselläsi mahdollisuus luoda aivan uutta ja ottaa edistysaskeleita omalla toimialallanne.

Jatka lukemista »

Wanted: Digital Service Designer

ED Design is a future-driven design and innovation agency. We design smart vehicles, products, services and working environments for clients such as ABB, Fingrid, Hyster-Yale, Thermo Fisher Scientific, Valtra, and Viessmann.

Now we are looking for a DIGITAL SERVICE DESIGNER to work in diverse design and innovation projects.

Jatka lukemista »
Evermat 40 years

40 Years of Evermat: Designing A Product That Lasts

The world is changing, but products that last don’t necessarily have to. This has been the core of thinking at ED Design for half a century.

Among the forerunners of sustainable design are Evermat. The 40-year old iconic design of their famous vegetable dryer remain unchanged to this day.

Jatka lukemista »